miércoles, 16 de octubre de 2013

The simpler, the better


Think Small, Bill Bernbach 

[ESP] Si señores, como no podía ser de otra forma, estrenamos blog con una de las mejores campañas de la historia. Declarada la mejor del siglo XX por “Ad Age “ y que nos llega de la mano de Bill Bernbach. Este señor –junto a otros- fue artífice de una revolución, la de la creatividad. Nos encontramos a finales de los 50, donde las campañas solo se centran en resaltar los beneficios y cualidades del producto. Tal cual. Por suerte, al señor Bernbach se le ocurrió la idea de promocionar el producto de una forma divertida, en clave humorística e incluso riéndose de los defectos de su producto.
Y así nació “Think different”. Una campaña que rompía no solo con los cánones de publicidad de la época, sino también con los del automóvil. En aquellos años, cuanto más grande y potente era el coche, mejor. Pues bien, aquí nuestro hombre destacó precisamente lo contrario: “piensa en pequeño” decía el copy. Así de simple, pero así eficaz. Una maravilla.

[ENG] Yes folks, there’s no better way to start but with one of the greatest campaigns in the history. This campaign was declared as the best advertising campaign of the twentieth century by Ad age and brought to us by Bill Bernbach.
This guy -with others- was the architect of a revolution, the revolution in creativity. In the late 50's, all the campaigns would only focus on highlighting the benefits and features of the product. Like that. Fortunately, Mr. Bernbach came up with the idea of ​​promoting the product in a funny way and even making fun of its imperfections.
That’s how "Think different" was born. DDB built a print campaign that focused on the Beetle's form, which was smaller than most of the cars being sold at the time. This unique focus in an automobile advertisement brought wide attention to the Beetle. So simple, yet so effective. Wonderful. 


Ejemplos de campañas de coches en los años 50:
Examples of other car campaigns in the 50's:


Chevrolet 1956

Roadmaster 1950's

Hudsons 1950
Otras campañas derivadas de Think small son:
Other campaigns related to Think small:

Lemon.

It makes your house look bigger



Volkswagen's unique construction keeps dampness out

Don't laugh.


El anuncio de Bernbach que cambió el mundo de la publicidad:
Bernbach's commercial that changed the advertising world:



Volkswagen "Funeral"
Art director: Roy Grace(DDB)
Copywriter: John Noble(DDB)
Director: Haward Zieff
Producer: Don Traver(DDB)


Fuentes:
Resources:


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